Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok popisuje obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a prodávajúcim, prevádzkovateľom internetového obchodu, čiže spoločnosťou Alasans s.r.o. so sídlom Pražská 2532/4, 67801 Blansko, IČ 47539569, DIČ CZ47539569, ktorá je zapísaná v obchodnom registri.
Reklamačný poriadok je typ dokumentu, ktorý informuje kupujúceho o podmienkach, spôsobe a možnostiach uplatnenia reklamácie chybného alebo inak poškodeného tovaru. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za chyby, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 2099 a nasl. a 2158 a nasl. občianskeho zákoníka).
Pred objednaním tovaru je kupujúci povinný oboznámiť sa s Obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom. Záväznou objednávkou kupujúci potvrdzuje, že je so všetkým oboznámený a s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami súhlasí.
Záručná doba a záručný list
Predajca ku každému predanému tovaru vystavuje doklad čiže faktúru alebo predajku, ktorá slúži ako záručný list a je teda vystavená so všetkými potrebnými údajmi (názov, cena, množstvo…), ktoré slúžia na prípadné uplatnenie reklamácie.
Pokiaľ tovar nie je odobratý osobne, prevzatím tovaru sa rozumie okamih, kedy prepravca odovzdá tovar kupujúcemu a tým začíná bežať záručná doba.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez chýb. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi predvádzanej reklamy očakávané, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkam právnych predpisov, je v tom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci na použitie veci uvádza alebo na ktorý se vec obvykle používa.
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou smlouvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví behom šiestich (6) mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ se nepreukáže opak.
Pokiaľ nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o veci použité, zodpovedá predávajúci za chyby, ktoré sa prejavia ako rozpor s kúpnou zmluvou po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za chyby, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy príjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenia práva z chybného plnenia) predávajúcemu (napr. telefonicky, e-mailom, osobne), a to aj bez toho, že je reklamovaný výrobok zo strany spotrebiteľa predávajúcemu doručený. Po reklamácii tovaru počká kupujúci, až ho predávajúci kontaktuje za účelom dohody ohľadne zaslania tovaru predávajúcemu.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenie vzniknuté (v prípade, že taká činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
a. mechanickým poškodením tovaru,
b. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
c. neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
d. tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
e. prevedením nekvalifikovaného zásahu alebo zmenou parametrov,
f. tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
g. tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
POZOR: Žiarovky (svetelné zdroje), ktoré sú dodávané ako darček alebo úplne zadarmo spolu so zakúpenými svietidlami, sú reklamným predmetom. Na tieto sa nevzťahuje záruka.
Zákonná záručná doba trvá 24 mesiacov. My Vám však pri niektorom tovare garantujeme
predĺženú záručnú dobu. Dĺžka záručnej doby je uvedená pri každom jednotlivom vystavenom produkte. Záruka platí na všetky svietidlá mimo žiarovky.
Postup reklamácie
Pokiaľ chce kupujúci reklamovať tovar zakúpený v internetovom obchode SVET-SVIETIDIEL.SK, môže využiť rýchly spôsob v podobe vyplnenia
ONLINE FORMULÁRA, v ktorom uvedie číslo faktúry alebo číslo objednávky a popis chyby. Vhodné je taktiež aj priloženie fotografií dokumentujúcich chybu. Fotografie je nutné doložiť najmä v prípade reklamácie poškodenia tovaru, ku ktorej došlo pri preprave. Do dvoch pracovných dní bude kupujúci kontaktovaný a budú mu oznámené informácie o ďalšom postupe reklamácie alebo možnosti uplatnenia zľavy, vrátane adresy, kam kupujúci zašle reklamovaný tovar.
Kupujúci bude v najbližšom čase (najneskôr do 2 prac. dní) kontaktovaný pracovníkom reklamačného oddelenia na uvedený e-mail alebo tel. číslo.
Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcim prepravným obalom, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu poštovného v najnižšej nutnej výške na bezpečné doručenie (nutné doložiť doklad k tejto preprave).
V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany spotrebiteľa nejednalo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, z ktorej sa už dá vyvodzovať, že sa z jeho strany jedná o zneužitie práv spotrebiteľa).
Vybavenie reklamácie
Predávajúci alebo výrobca posúdi oprávnenosť reklamácie chyby na tovare a po posúdení vyrozumie kupujúceho telefonicky alebo e-mailom o spôsobe vybavenia reklamácie.
Lehota na vybavenie reklamácie je podľa zákona č. 250/2007 Zb.z. § 18 (4)
. tridsaťdňová.
V prípade reklamácie fotovoltaických panelov alebo fotovoltaického príslušenstva sa prosím nepokúšajte o ich demontáž. V mnohých prípadoch je možné daný problém vyriešiť na diaľku prostredníctvom servisného technika. Počkajte preto na kontaktovanie zo strany pracovníka reklamačného oddelenia.